Jak bojuje se sociálními sítěmi živnostník?

Předem napíšeme, že naše živnost je řemeslná. Sekáme sochy. Toto řemeslo není moc obvyklé, protože když chce dnes někdo sochu do zahrady, koupí si betonový odlitek, nebo odlitek ze sádry. Původ sochy je pro většinu zatím nepodstatný. Rozhodli jsme se, že naše sochařské řemeslo nedáme a budeme bojovat za staré způsoby zpracování kamene a aby byly vidět postupy a naše práce, zvolili jsme sociální sítě.

Vtipně jsme si nejdříve mysleli, že bychom na sociální sítě někoho zaměstnali. Po zjištění ceny jsme se rozhodli, že to je nad naše možnosti a zkusíme to sami.

No a tak to všechno začalo… Je to skoro 8 měsíců a tak jsme se rozhodli podělit o zkušenost s ostatními. A možná, že se v tom někdo uvidí, nebo si zaklepe na čelo, že to děláme úplně blbě. A pak nám to klidně napište.

 

Jaké sociální sítě jsme zvolili? A jak jsme na tom?

 

Facebook

V prvních dnech jsme se natěšili, protože nás označili naši známí a bylo to tedy super. To už jsme byli na skoro 90 lidech:-) Pak se to zaseklo a my jsme se rozhodli pro reklamu. No to do teď vlastně nevíme, jak se pořádně dělá. Což vůbec nevadí. Facebook Vám poradí. Facebook nám doporučoval nějakou nejoptimálnější variantu, ale ta se nakonec ukázala jako nejoptimálnější pro Marka Zuckerberga. Takže 1500,- v luftu během jednoho dne. A měli jsme krásných 20 nových fanoušků. (Kteří se nám do měsíce odhlásili). Takže jsme byli zase na začátku.

 

Ono se lehko řekne:”Facebook je hospoda”. To je takové heslo marketingových mágů, kteří Vám tímto heslem napovídají, jaká by asi měla být podoba “poustů”. Ale  v hospodě se moc o sochách nemluví, takže to nám moc nepomohlo.

 

V dnešních dnech máme asi 380 fanoušků, do fcb reklamy už neinvestujeme, ale aktivitu udržujeme stále a občas se nám podaří sdílet zajímavý obsah, který nám přiláká pár sledujících. Za což jsme více rádi, než za fanoušky, které jsme nahnali reklamou. Ale je to tedy běh na dlouhou trať.

 

Twitter

O Twitteru jsme před rokem neměli ani ponětí a vlastně ani nikdo kolem nás. Jediné, co jsme slyšeli, že tam to fakt nepůjde. A tak jsme se sešli s jednou studentkou, která si přivydělala tím, že nám řekla jakési “twitterové” zákonitosti. Tyto zákonitosti nám přišly, jako byste na Twitter museli mít přinejmenším speciální řidičák a psychotesty. Ale vrhli jsme se do toho. K našemu překvapení to na Twitteru běží lépe, než u Marka a k dnešnímu dni máme 840 followerů. A z této sítě dokonce zákazníky. A to bez nutnosti investovat peníze, protože buď někoho zajímáte, nebo ne.

 

Chvíli jsme přemýšleli, jak zaujmout lidi, kteří dokáží svůj život popsat do 140 znaků, A prostě jsme začali své pracovní schůzky a věci kolem nás popisovat stejně. A někdy je tato redukce všeříkající.

 

No a jedeme dál. Ikdyž sekáme sochy pouze ručně, bez elektrických strojů, večer zapínáme počítače a vše se snažíme dopřát našim sledujícím. Pro řemeslníky by to měla být jakási povinnost, aby se krása starých rukodělných děl zachovala.

 

A možná se příště ještě dozvíte, jak bojujeme s webem a se SEEM, nebo SEOEM?:-) Tak nás koukejte sledovat na Twitteru nebo jinde.

 

 

Sledujte nás: